Tumblr Mouse Cursors

Tuesday, 24 January 2012

kesabaran dan dugaan 

kesabaran , dugaan ..?? korang ade tergolong dalam semua ni tak ?? Mesti la ade kan . tipulah kalau ak tak pernah rasa semua ni . Semua ak dah hadapi .Kadang-kadang ak terpikir jugak , kenapa ALLAH bagi semua dugaan ni kepada ak . why ?? kemungkinan dye mahu ak jadi sabar menerima dugaan itu . Kalau di ikut kan banyak masaalah yang ak hadapi . Kadang-kadang rasa macam dah putus asa pun ade gak . that why my mom kata . kita banyak-banyak kan lah berdoa dan solat jangan ditinggalkan . supaya diri kita ni dekat dengan ALLAH dan sentiasa ingat dekat  dye . Bertapa besar nya kebesaran ALLAH tuh . ALLAH ada lah maha pengampun , maha pengasih . Setiap yang kita lakukan mesti ade hari pembalasan . so ingat-ingat lah .Even ak menulis bende ni , Ak pun kene mengingat kan diri ak . Ak pun tak ade la makhluk yang sempurna then ak pun ade jugak melakukan dosa . tak semua manusia dalam muka bumi ni tak melakukan dosa dan tak ade manusia dekat muka bumi ni sempurna . Ak terima dugaan yeng dye berikan dekat ak . memang perit bila kita lalui nya , hanya kesabaran kita sahaja mampu  harungi segalanya . tanpa kesabaran hidup kita tak akan aman .



 

No comments:

Post a Comment